lørdag 29. august 2009

Gjenbruk i hagen

En stund siden jeg har skrevet noe nå, men høsten er en travel tid :o)

Vi har tatt ned ei lerkegran som ble for stor, naboen ble veldig glad da vi tok den ned
og min kjære som er opptatt av å ikke bli så plaga av mosevekst på taket.
Jeg syntes det var litt trist å ta den ned,
og var opptatt av at den fikk et liv videre hos oss!

Og her kommer det bilder av alt det ble av treet.
Det ble ikke hosta av den visst du lurer
men jeg vil bare vise dere hvordan den så ut etter at de hadde kappa ned treet ... (
Hostaen min har lidd mye av denne vedhogsten
da jeg kom ut å så hvordan grana hadde havna oppi mine flotte hostaer,
men jeg håper at de blir like fine til neste år også.

Det har selvsagt blitt ved av treet,
når man bor sammen med en
som har ved i mellomnavnet blir det sånn. ;D

Og av grenene som var for tynne til ved
ble kutta i fliskutter'n og blir til ny jord.

og resten av trestammen blir "stativ" til min klematis.

Og til slutt bruker jeg konglene til dekke under mine nye aroniabusker.

Her er en bit av det nye bedet med busker,
med kongledekke ;)

Ha ei flott helg til dere alle!

6 kommentarer:

Miamaria sa...

Å nei, er det det store, kule treet dere har tatt? Da deles sorgen herifra.

Fint å bruke det videre på andre måter. :)

Bestemor Drillo sa...

Ja dette må jeg si er gjenbruk på høyeste plan. Synd med treet, men noen ganger må det til. Ha en god helg!

Kathrine sa...

Noen ganger må trær ned, men jeg blir helt uttafor når noen sager i nabolaget her. Går inn, stenger døra og blir fuktig i øyekroken. Like ille hver gang, for jeg er så glad i trær. De gir fugleliv, ly for vind og er flotte! Men lerketre er et sprøtt tre, så det knekkes mye av det da.

Godt du fikk brukt mye av det:)

ASSA sa...

Jeg har nekta på å ta treet ned i mange år, men da min kjære fikk medhold fra flere, ga jeg meg til slutt.
Men heldigvis har naboen et slikt tre bare ti meter unna, så jeg prøver å overtaler de til å la sitt stå (Håper de hører på meg)
:)

Berit sa...

Jeg er også glad i lerketrær, vi har mange i sunnmørshagen. Krokete, gamle kjemper med dekorative greiner og kongler. Synd å ta dem!
Kanksje du kan plante et nytt et sted der det sjenerer mindre, de vokser ganske fort.

Kongledekket ditt ble i alle fall superstilig!

Bestemor Drillo sa...

Hei igjen!

Det ligger noe på bloggen min til deg !