søndag 1. august 2010

Dagens dessert

Idag laga vi oss dessert av årets multer


















 Og så litt forklaring på innholdet på bildet:
Den gamle heklabrikken har jeg laga for over 30 år siden ;)))
(jada jeg har hekla lenge jeg var ikke gammel 8-10 år da jeg
lærte meg heklekunsten selv, derfor kan jeg ikke holde heklekroken riktig heller)
den grønne glassskåla kjøpte jeg på Sareptas Krukke for lenge tidligere i år.
Kaffekoppen er fra loppis, og teskjeen har jeg hatt så lenge
at jeg ikke husker opprinnelsen :-)

MULTEDESSERT
300 g multer
3ss brunt sukker
2 ts honning
1/4 ts malt kanel
2 ss Metaxa (Gresk dessert-cognac)
alt kokes i 4-5min
og avkjøles.
.....................

2 dl fløte
2 ts melis - piskes til krem,
1 dl Kesam med vaniljesmak
2 ss Gresk youghurt
dette blandes så sammen,
rør inn den avkjølte multeblandingen helt til slutt. Versegod!

6 kommentarer:

solfrid sa...

Den skåla var bare lekker!

Må kjøpe moler, jeg da - men, skal nok klare å lage en slik dessert:)

solfrid sa...

*molTer*

Anne (Moseplassen) sa...

er det multer alt altså? Følger ikke med jeg.
Nydelig skål :)

AnitaH2 sa...

Nam og sukk!

Bestemor Drillo sa...

Dette så fantastisk godt ut!
Burde ikke prøve denne da sommeren har krympet klærne, men pytt jeg skal prøve lell!! Klem fra bstemor!

Petrinetrollmor sa...

Hei dette såg og hørtes riktig godt ut. Min multekrem-variant er en pose multekompott frå butikken og en pakke fløte. Pisk krem og bland sammen.

Men dette var noke heilt anna !! nam

Artig at du vil vere med på markeringa mi ! Dette blir gøy !