lørdag 10. juli 2010

Smaks- og fargerik salat

En stor neve roculasalat
½ issalat
15 små tomater deles i 4 båter
½ agurk eller 3 snæksagurker
½ rød paprika
½ gul paprika
½ orange paprika
3 ss oliven i lake
1 liten boks mais
3 små sylteagurker
En neve bladpersille
3 ss sølvløk (eller 1 rødløk hvis du foretrekker det)
½ dl marinert ost (Tines marinerte Jarlsberg)
Alle ingrediensene hakkes fint, dette gjør jeg for å få den beste smaksopplevelsen. Du må gjerne bruke andre grønnsaker som nepe, redikker, purre el. vårløk ;)))  "Jeg tager hva jeg haver"
Marinering:
1,5 ts nykverna pepper
½ ts havsalt
1 ss rødvinsedikk
3 ss olivenolje ekstra virgin (jeg buker litt hvitløksolje)
3 ts sylta kapers finhakkes
+ noen dråper flytende honning
Band marinaden og vend den inn i salaten, la salaten stå ca. ½ t. å trekke seg
Revet parmesan og hakka kruspersille (jeg kan bruk frisk basilikum i stedet for persille) til å strø over salaten før servering. Jeg server også en grovhakka grønn salat ved siden av.

3 kommentarer:

Fargevandring sa...

Hei! Dette ser jo kjempegodt ut:-) Koselig at du la igjen kommenter på bloggen min. Jeg legger meg til som følger her hos deg. Her var det mange gode oppskrifter og fine hagebilder!

Bestemor Drillo sa...

Riktig en fargesprakende salat som ser alldeles nydelig ut!
Ha en fortsatt fin sommer! Klem fra bestemor;)

Anne (Moseplassen) sa...

lekker salat!
Det går i spiselige hage hos deg for tiden forstår jeg.

Tusen takk for tilbakemeldingen på facebooknavnet, det blir nok det du heiet på, siden kommer på plass i løpet av helgen (her skynter man seg langsomt)