torsdag 5. mars 2009

Mammutsalg

Jeg fant denne boka på Mammutsalget

Landlige hager
Hagekultur i Trøndelag

Jeg har sett på denne før og hadde lyst til å kjøpe den,
men da syntes jeg den var litt dyr,
så det er bra jeg venta da ;)))


Her er et notat fra dagboka til Martin Moe.
Så det skal bli spennende når Stjørdal museum får ferdig hans samlinger,
da skal jeg se hans notater IRL. :))

Enda et bilde fra boka
Mange fine hager er avbildet i boka.

Her tar jeg med et bilde av mine liljer.

Under bildet tar jeg meg den frihet å gjengi et dikt fra boka.


Diktet er skrevet av Einar Solstad
han blir karakterisert som hagens dikter:
"Da kysset jeg liljens læber
og kjendte et støt i mitt eget bryst
lykken vi efterstræber,
og allting ble godt og tyst"

3 kommentarer:

hajal. sa...

Det såg ut til å vere ei koselig bok det!
I år har eg ikkje vore på mammutsalg.

Berit sa...

Næmen, om den finnes på Mammut her også (eller hos Haugenbok) skal jeg ha den! Samler på alt jeg kommer over om landlige, gamle hager. Takker for tips!

ASSA sa...

Hei Berit
Boka er nok med i salget fra bokhandelens eget lager ;)