søndag 28. mars 2010

Gratinert Nacosform

I kveld hadde vi lyst på noe godt, og da jeg hadde litt kjøttdeig og bakon i skapet og noen rester av nacoschips i skapet - ble retten denne: Posjonen er nok til 4 pers. (ikke hvis du er veldig sulten da ;D )

300 g kjøttdeig
100 g bacon i terninger
1 stk rødløk, finhakka
2 knuste hvitløksfedd
1/2 fersk chilli finkuttet
1 stk rød paprika, i terninger
noen små-tomater i biter
1 ss olje
1 pose Taco Spice Mix
1 dl vann
ca. 100 g Nachos Chips
150 g revet ost
......
rømme
salat 
Brun kjøttdeig og bacon, rødløk og paprika i olje. Tilsett knust hvitløk og hakka chillii panna. Tilsett  Fajita Spice Mix og vann. Rør om og kok i 5 min.
Smør kjøttblandingen. utover i en ildfast form. "Stikk" nachochipsen ned i kjøttdeigblandingen. strø over revet ost. Gratiner i ovn på 220°C i 6-10 min. (til osten er pent brun)
Server med salat og rømme.

4 kommentarer:

GundaM sa...

Hmmm, nam nam sier jeg bare ;) Noe for gutta og dette tenker jeg, takk for tips!

og riktig god påske til deg!!

Bestemor Drillo sa...

Dette må jeg prøve !
Høres ut som et nydelig måltid!
Nydelig påske til deg ! KLem!

Hannele på Hisingen sa...

mums

Marita sa...

Heisann, nå måtte jeg inn i alle bloggene dine og finne oppskriften! Denne er klassiker hos oss. Noen ganger lager jeg tallerkener enkeltvis og putter i ovnen, men gjerne da med nachosen under og kjøtt og ost oppå :)