onsdag 1. september 2010

Krydret ripssyltetøy

Jeg måtte prøve en vri på smaken også ;)
 Jeg brukte:
1 liter rips
400 gr sukker
2 ts vaniljesukker
1/2 ts malt kanel
1/2 ts malt ingefær
1/2 ts malt anisfrø
1 ts malt kardemomme
1 dl vann (gjerne med litt konjakk i)
1/2 pakke med syltepulver
Kok bær og sukker i 10 min og tilsett krydderet kok videre i 5 minutt og tilsett syltepulvret og kok tilslutt i 1 minutt. Og jeg fylte det varmesyltetøyet på rengjorte varme glass, Dette skal jeg gjemme til jul syntes det ble en litt julete smak :)

5 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Det høres ut som et herlig julesyltetøy med det krydret der!
Ha fin kveld! Klem!

AnitaH2 sa...

Mmmmm. Nå er jeg litt sur på meg selv for at jeg aldri fikk ut fingeren og plukket rips hos min snille venninne som har fem digre busker...
Men Neste År...
;-)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk

Anonym sa...

Check out this [url=http://www.reviewedtools.com]reviewed[/url] website.