søndag 25. oktober 2009

Seikarbonader

I kg seifilet
1/3 ts nykverna pepper
1/2 ts malt muskatnøtt
1 ss salt (20 gram)
1 middelsstor løk
1,2 dl væske (fløtemelk)
1 lite egg
1 1/2 ss potetmel (15 gram)


Mal fiskefileten
1 gang.







Males 2.dre gang
med salt og krydder.





Bland så inn løken som jeg gjerne
kjører i hurtigmikser
(så er det ingen som klager på
løkbiter i kakene ;).)
Rør inn melken
+ vispet egg
og til slutt potetmelet.


Jeg steker karbonadene
i margarin.

Disse karbonadene
blir ikke så faste som fiskekaker,
da jeg ikke sper de så mye.
Som oppskrifter til fiskekaker.


Bon aprtitt!

6 kommentarer:

Kathrine sa...

Dette ser godt ut, og er godt! Har laget fiskekaker mange ganger jeg også. Nam!

Ha en strålende dag!

Bestemor Drillo sa...

Tusen takk for den oppskrifta, den skal jeg prøve! Sei er jo et fantastisk produkt som jeg bruker alt for lite av;) Dette så så godt ut at jeg ble sulten! Ha en fin dag;))

Hage foto og natur sa...

HEI!
Takk for fin oppskrift!
Jeg lager ofte karbonade av kyllingdeig, på tide å lage mine egne Seikarbonader også!
Ha en fin høstdag!:)
Hilsen Jorunn

krepsemor sa...

Mmmmmm, ikke noe er som nystekte fiskekaker, eller seikarbonader! Jeg syns jeg kjenner lukten helt hit ;o)
Jeg har også noen rundt meg som er redd for løk! Sei er billig også, og god hverdagsmat!
Jeg har en utfordring til deg på bloggen min forresten!

solfrid sa...

Mat, mat, mat! Det så så godt ut - tusen takk, assa:))

Lenge siden sist, jeg har en bitteliten utfordring hos meg.

Ha en strålende helg!

Britaiskogen sa...

Hjemmelagede seikarbonader, namnam- det er veldig godt.. Oppskrifta di må jeg nok prøve engang.