tirsdag 7. april 2009

Hagevandring

Her er en gjest i som var i hagen idag,
det er nå deilig å sole seg i vårens første solstråler
neida han har nok vært ute før også,
men da har ikke jeg trefft han ;oD



Det blomstrer i hagen nå :D

Blåveisen blomstrer

Hepatica transylvanica - Ungarsk blåveis


Galanthus nivalis - Snøklokke
her er både enkle

og doble


Jeg har mange typer Crocus,
noen av dem er i blomst allerede :)

Den gule er en vårcrocus




Scilla sibìrica 'Alba'
denne hvite blomstrer før den blå
for den er bare i knopp enda.


Helleborus baldard hybrid - Rød julerose


Leucojum - Klosterklokke


Eranthis - vinterblom

5 kommentarer:

Mario`s Verden sa...

ÅÅÅÅÅ så fine bilder og så mange vårblomster!!!
Tilogmed småkryp!!
Jiippi for våren og god påske til deg!!

Vivishagerom sa...

Slike gjester har vi vel kanskje ingen kontroll over, de kommer og går slik det måtte passe dem.
Kjempe koselig vårbilder. Herlig med blomstring nå på våren, vi tenger det da.
Ha en fin påske.

Anonym sa...

Utruleg flotte bilder!
Ønsker deg ei god påske!

hajal. sa...

Fint å sjå slike flotte vårbilder Assa !
Eg får nøye meg med bildene frå eigen og andre sine hagar denne påska, madammen og eg sit nemleg i snødekte Beito saman med eldste dattera, svigerson og barnebarn. Vi kosar oss no på andre måtar denne påska.
Ynskjer ei god påske til deg og Arne. :)

Anonym sa...

Ja, du har bevist at nå er våren her. Så mange nydelige bilder du har tatt bilder av!
Ha fortsatt en god påske, og takk for at du stakk innom på påskepartyet.