mandag 24. november 2008

Gleder meg til jul


Starter med en julevits som er så søt:
Det luktet deilig julemat. Huset var vasket og julepynten hengt opp.
Juletreet sto stivpyntet i stua og alle barna hadde fått på seg penklærne.
Mor åpnet vinduet og lyden av kirkeklokker fylte hele rommet.
Da kom minstemann løpende og ropte:
- Jippi! Nå kommer isbilen! ;)


Og i morgen starter det en ny arbeidsuke, håper alle kommer seg på jobb ;D
- Hvorfor var du ikke på jobben i går?
- Jeg kom meg ikke ut.
- Hvorfor ikke?
- Julen sto for døra! ;O



Og her er et fint dikt av Marita Lindquist:

Det finns ett litet, litet ord
som jämt gör mej så glad.
Varenda timme dansar det
kring räknetalens rad.

Jag minns det strax på morgonen
och sent i sömnvarm kväll.
Det smakar på min tunga
som en ljuvlig karamell.

Det skuttar som ett litet troll
uti min läsebok.
Jag undrar och jag drömmer
och jag svarar rent på tok.

Vad gör det att december
är så lång och grå och ful
när ordet som jag tänker på
och drömmer om är JUL!

2 kommentarer:

Mokki sa...

*fnis* fins det julevitser også? :)

Nå skal jeg finne frem ipoden og få på litt julemusikk (foreløpig litt lavt lydnivå så folket på jobb ikke får julepanikk enda *hihi*)

ASSA sa...

ja Mokki jula finnes i alle sjangre ;), kos deg med julemusikken :)