søndag 16. november 2008

Julegleder

Julens gleder
finner du
ikke under treet,
men i ditt hjerte.


Mine gleder er:

  1. Jeg gleder meg til å gå i tente julegater , med snøen dalende og høre julemusikken
  2. Jeg gleder meg til å finne fram kassene med adventspynt og kassene med ”juleproduksjon”
  3. Jeg gleder meg til å dra på julemarkeder
  4. Jeg gleder meg til å lage julepynt sammen med venner og familie
  5. Jeg gleder meg til å tenne adventslys
  6. Jeg gleder meg til å Henge opp julegardinene.
  7. Jeg gleder meg til å pynte med lilla
  8. Jeg gleder meg til å dra på ”adventsbollekakebesøk” 1.ste søndag i advent
  9. Jeg gleder meg til å se julekalenderen på tv
  10. Jeg gleder meg til å sette fram nissene
  11. Jeg gleder meg til å forberede og skrive ned "adventsnissekalenderen"
  12. Jeg gleder meg til å lage ”årets nisse” til familie og venner (i år tror jeg det blir nissebilde)
  13. Jeg gleder meg til å ha førjulsbesøk
  14. Jeg gleder meg til å se på adventstjernene som skinner fra vinduene til folk og se på annen koselig julepynt de har
  15. Jeg gleder meg til å sitte inne å se ut på snøen som daler stille ned utenfor...
  16. Jeg gleder meg til å fylle huset med lukten av kongerøkelse
  17. Jeg gleder meg til å tenne masse talglys
  18. Jeg gleder meg til å høre julemusikk
  19. Jeg gleder meg til å kjenne lukta av grønnsåpe
  20. Jeg gleder meg til å skrive julekort/julebrev
  21. Jeg gleder meg til å pakke inn julegavene
  22. Jeg gleder meg til å kose meg med å bake julekakene
  23. Jeg gleder meg til å pynte til jul
  24. Jeg gleder meg til å pynte juletreet
  25. Jeg gleder meg til å kose meg med gløgg
  26. Jeg gleder meg til å se” Grevinnen og hovmesteren”
  27. Jeg gleder meg til å høre "Julekveld i skogen"
  28. Jeg gleder meg til å høre "O heliga natt" med Jussi Bjørlyng
  29. Jeg gleder meg til å stå opp julaften morgen.
  30. Jeg gleder meg til å kjenne lukten av juleribba og surkålen
  31. Jeg gleder meg til å høre sølvguttene synge julen inn..
  32. Jeg gleder meg til å se gleden og forventningene til barnebarna
  33. Jeg gleder meg til lange og store julefrokoster
  34. Jeg gleder meg til late sene kvelder/netter
  35. Jeg gleder meg til å ha juleferie
  36. Jeg gleder meg til å gå tur en sen nattetime i stjerne- og måneskinn
  37. Jeg gleder meg til å ha "julebrunsj" i mellomjula
  38. Jeg gleder meg til "nissefest på låven"
  39. Jeg gleder meg til å glede meg!

2 kommentarer:

Mokki sa...

I dag er det start på julemusikk og røkelse hos meg ;) Kooooselig!

ASSA sa...

Ja det er herlig å kunne begynne med jula ;)