fredag 12. juni 2009

Blomstervandring

Selv om vi ikke har sol og sommer hele tida så skinner sola opp innimellom.
Har jeg fri da løper jeg ut i hagen og nyter blomsterprakten
selv om mange blomster står i stampe på en måte, og det skyldes nok
at det er litt for kaldt til å være snart midt på sommern.
Men se barehva jeg fanga med fotoapparatet idag:
Humla glemte alt rundt seg og står bokstavelig på hodet ;D i gressløken.
Denne Potentillaen er vakker.
Og denne Fjelflokken har flotte detaljer i kronbladene

Og jeg har mange akeleier og de er
på sitt fineste akkurat nå.


Jeg har mange forskjellige akeleier
Og jeg har ikke navenet
på alle sammen, men det er heller ikke enkelt
for de fleste akeleier krysser seg
i vildens sky ;oD
De er jo kjent for det!



Her har de stått lenge og blitt til mange ulike.
Denne har kommet til hagen min uten navn.
Klematisblomstrende
frøsådd seg selv.
Nora Barlow type
Kan det være en Green Ap..... et eller annet?

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Så fine og flotte Akeleier du har. Det er nettopp det som er så fint med dem, at dem krysser seg som de selv vil. Jeg har et eget bedd med akeleier og får stadig overraskelser.
Ha en flott helg også får vi håpe på litt sol og varme.

Anonym sa...

Mange flotte bilder.
Jeg har også mye akeleier i hagen, og det er de som holder showet i gang nå. Litt annet er det da som blomstrer, men ikke det store floret. Det er som du sier - for kjølig.

Ha en flott helg, og så krysser vi fingre og alt som krysses kan for lunere sommervær.

Elsa sa...

Oj, det var ikke meningen å være anonym da:-)

GundaM sa...

Jøsses, så masse flotte blomster da! Her står de og lurer på om de skal ut eller ikke...

ha en fin mandagskveld,)

GundaM sa...

Grattis med finaleplass, jeg har vært inne og stemt ;)))

God helg Assa!