lørdag 20. juni 2009

Midsommersblomstring

I dag er den kommet helt ut, vakker som bare det! :o)

Denne trepionen har ikke blomstra siden for to år siden
og da var det kun en blomst,
men i år gleder den oss med to blomster.

Petuniaen ved trappa er også lekker


Her må jeg sjekke navnet på denne vakre "jorbærblomsten"
nå har jeg funnet dens navn det er:
Soløye eller Heliànthemum hybrid 'Lawrenson's Pink'


Denne vakre blå er en lerkespore

Jeg tror dette er en Corydalis flexuosa 'China Blue'
jeg har flere blå, men jeg husker ikke hvor jeg setter dem ;o)

Denne semiakeleien blomstrer hos meg i år igjen.
Navnet er Aquilegia ecalcarata og nå har jeg
funnet ut at de finnes i doble også og da MÅ HA! ;D


Og denne langsporede akeleien nå har jeg funnet
navn på denne det er Aquilegia 'Biedermeier'


Dette er et engstorkenebb og det er vel en
Geranium pratense 'Splish Splash'

Så et sted at et gammelt navn på storkenebb var "Sjuskjære"

Dette nebbet er en Phaeum-type.

Og denne sibirvalmuen er ikke helt hvit den er heller ikke gul.


Og til slutt et vakert bilde av stolheten min!

5 kommentarer:

Tove sa...

Der har du mye flott blomstring. Peonen var ultra lekker :-)

Vivishagerom sa...

Det var mange stoltheter jeg syns jeg. Granium Splish Splash er kjempe fin og jeg skjønner at en slik må jeg jo bare ha jeg også.

Den hvite Petuniaen var også veldig lekker.

Margrethes hus og hage sa...

Åh, masse herlig blomstrig hos dag :) Vakkert!

GundaM sa...

Nydeige blomster, spesielt akeliene;)

Og så vakkert vær vi har hatt helt til nå da skyene kom...

Klem fra meg, nyt late dager astrid;)

Jonna sa...

Mye fint, og ikke minst flotte bilder!
Takk for hilsen :)